Rozkład dnia
06:00 - 08:00
- schodzenie się dzieci,
- zabawy wynikające z własnej aktywności, potrzeb i zainteresowań dziecka
- zabawy swobodne, inspirowane przez nauczyciela
- ćwiczenia poranne
- zabawy organizacyjno-porządkowe, integracyjne i inne
- praca indywidualna
08:00 - 08:15
spotkanie w kręgu - wspólne ustalanie planu dnia
08:15 - 8:30
czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do śniadania - pełnienie dyżurów
08:30 - 09:00
śniadanie - realizacja zadań programowych w tym zakresie
09:00 - 11:10
- sytuacje edukacyjno-wychowawcze w sali lub na powietrzu, prowadzone w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego
- wycieczki i spacery
- zajęcia ze specjalistami
- zabawy ruchowe i muzyczno-ruchowe
- obserwacje przyrodnicze
- swobodne zabawy dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym
- praca indywidualna, w parach (zgodnie z ideą Planu Daltońskiego)
11:10 - 11:30
czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do II śniadania - pełnienie dyżurów
11:30 - 12:00
II śniadanie - realizacja zadań programowych w tym zakresie
12:00 - 13:00
- sytuacje edukacyjno-wychowawcze w sali lub na powietrzu, prowadzone w oparciu o podstawę programową
- wycieczki i spacery
- zajęcia ze specjalistami
- zabawy ruchowe i muzyczno-ruchowe
- obserwacje przyrodnicze
- swobodne zabawy dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym
- kontynuowanie rozpoczętych wcześniej zadań - zgodnie z potrzebami i indywidualnym tempem pracy dzieci
- spotkania z literaturą
13:00 - 13:45
czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, dyżury - przygotowanie do obiadu. Zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem przyjętym na dany rok szkolny
13:45 - 14:15
obiad - realizacja zadań programowych w tym zakresie
14:15 - 17:00
- zabawy kierowane lub niekierowane
- zabawy edukacyjne
- indywidualna praca z dzieckiem
- zajęcia ze specjalistami
- spotkanie z literaturą
- odpoczynek - relaksacja